Pamiętaj o rozgrzewce

Pamiętaj o rozgrzewce

Czyli jak ćwiczyć przed rozpoczęciem jazdy?

Pamiętasz jeszcze rozgrzewki na szkolnych zajęciach WF-u? Pewnie często zadawałeś sobie pytanie, ale właściwie to po co to, nie można od razu zacząć grać w siatkówkę, czy zbijaka?

Teraz, zanim wsiądziesz na swój motocykl i ruszysz w drogę również, powinieneś pamiętać, aby na samym początku rozruszać trochę swoje mięśnie. Jest to niezbędna czynność, aby ustrzec się niepotrzebnych kontuzji. Jazda w terenie bywa bardziej wymagająca niż ta po wyasfaltowanych drogach i torach.

Najbardziej narażone na urazy u motocyklistów są nadgarstki, które ulegają ciągłym przeciążeniom. Poza tym dobrze rozciągnięte, odpowiednie partie ciała będą bardziej elastyczne co może pomóc np. podczas wywrotki na torze a ty, będziesz w stanie zamortyzować upadek.

A więc od czego powinieneś zacząć na dobry start i ile powinno trwać takie przygotowanie?

Aby, przystosować swoje ciało na kolejny wyczerpujący wysiłek fizyczny należy zrobić krótką rozgrzewkę trwającą nie więcej niż 15 minut. Po pierwsze możesz wykonać proste ćwiczenie takie jak robienie tzw. młynków nadgarstkami. Wystarczy ok. 10-15 takich ruchów.

Następnie możesz zrobić serię przysiadów, pajacyków, pompek i brzuszków. Każda z tych aktywności pozwoli ci uniknąć bolesnych zakwasów, czy też „zbetonowanych” przedramion, które uniemożliwią Ci wciśnięcie sprzęgła lub złapanie hamulca.

Pamiętaj o tym, aby po każdej serii wykonanych ćwiczeń zrobić 30 sekund przerwy.

Teraz możesz śmiało udać się na trening i cieszyć się „bezawaryjną” jazdą.

Pamiętaj o rozgrzewce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry